Labels

Monday 17 September 2012

KETAKSUBAN PARTI PAS

Saya ada mengumpulkan beberapa kisah ketaksuban pengikut PAS sehingga membawa beberapa sikap yang sangat-sangat tidak wajar yang patut dilakukan oleh seorang Islam

KISAH PERTAMA

Satu hari saya berziarah ke rumah rakan di kawasan utara semenanjung.Beliau seorang ustaz dan mungkin kini telah menjawat jawatan yang baik samada di Jabatan Agama Islam atau sekolah swasta.Wallahu a`klam.

Sampai di rumahnya saya disambut baik oleh keluarganya dan kami berbual panjang berkaitan pelbagai hal kehidupan.Jam hampir pukul 1.00 tengahari.Kebetulan hari saya berziarah itu hari Jumaat.Saya pun meminta izin daripada ayahnya untuk ke masjid menunaikan solat Jumaat.Dia senyum dan berkata,

"Pergilah kamu ke masjid.Pak cik tak pergi.Imam UMNO."

Saya terdiam dan terus berjalan kaki bersama sahabat saya itu ke masjid.Sepanjang perjalanan ustaz itu menceritakan bahawa ayahnya sudah 30 tahun tak pergi solat Jumaat di masjid.Dia tetap mengatakan bahawa solat berimamkan orang UMNO tidak sah.Dan lebih rela tak solat Jumaat.

Hati saya tertanya, mengapa sampai jadi begitu.Dan saya hairan mengapa sahabat saya tak memujuk atau menasihatkannya pula.Wallahu aklam.

Peristiwa ini berlaku lebi 10 tahu lalu.Saya pun tak pasti adakah ayah sahabat saya itu sudah kembali menunaikan solat Jumaat di masjid.Dan saya pun tak pasti adakah sahabat saya masih lagi pengikut PAS  tegar lagi.

KISAH 2

Satu hari saya berziarah dengan seorang tua yang mungkin berumur lebih 70 tahun.Saya berbual panjang dan sampai bab menunaikan haji ke Mekah.Dia mulai tampak marah dan terus menunaikan haji mengikut jalan Tabung Haji tidak sah.Bahkan jalan menggunakan tabung haji katanya ikut jalan yahudi.Dia sanggup tak menunaikan haji dengan alasan Tabung Haji adalah badan yang dianjurkan oleh kerajaan UMNO/BN.

Umurnya semakin tua dan beberapa tahun kemudian beliau meninggal dunia dengan tidak menunaikan haji.Ketaksubannya telah menyebabkan beliau terlepas peluang itu selam-lamanya.

KISAH 3

Seorang tua kepingin menunaikan haji.Tapi dek kerana terpengaruh dengan ceramah PAS dan ustaz-ustaz PAS beliau sanggup mengeluarkan banyak belanja untuk menunaikan haji melalui swasta.Sebuah syarikat yang pro pembangkang dan dikelola oleh ustaz PAS telah mengumpulkan beberapa puluh orang pun bersiap sedia berkumpul di Kuala Lumpur untuk berlepas ke tanah suci.

Amat malang syarikat tersebut tidak dapat menyediakan tempat untuk berlepas ke sana.Bahkan semua rayuan untuk ke sana gagal.Setelah selesai musim haji pak cik tadi pulang ke kampung halaman.Sebenarnya beliau tak dapat pun pergi ke Mekah.Bahkan wang tambang ke Mekah telah disonglap oleh pihak syarikat.

Dikampung beliau berlagak bagai orang yang telah ke Mekah.Sebenarnya beliau hanya berada di Kuala Lumpur beberapa hari sahaja.Beliau juga tetap tidak mahu menunaikan haji dengan Tabung Haji atas alasan Tabung Haji anjuran UMNO/BN.Bahkan menyamakan sebagai jalan yahudi.

Kesian pak cik tersebut hingga akhir hayat juga tak dapat juga menunaikan haji.Tetapi di kampung tetap mengaku sudah pergi haji.

KISAH 4

Seorang ustaz mengatakan bahawa menyokong UMNO bererti menyokong kafir.UMNO dianggap sebagai lebih jahat daripada yahudi.Beliau juga mengatakan ada kawan-kawannya mempertikaikan cara bawaan UMNO bahkan mengkaji agama orang UMNO sendiri.

Ustaz ini mengatakan 15 tahun dulu.Bahkan hingga kini pengikut-pengikut PAS tetap berpendirian bahawa Islam UMNO diragui.Sebab itu merek tetap tidak pernah menarik balik hukum tersebut dan sanggup khianat dengan orang yang mirip kepada UMNO.Lebih-lebih lagi kalau orang itu ustaz.

Tetapi yang anihnya ustaz tersebut kerja kerajaan.Terima pulak amanah daripada kerajaan yang mereka anggap kafir itu.Ramai ustaz-ustaz sebegini di Jabatan Agama,Jabatan Pelajaran dll.

Yang nyata, mereka ibarat memamah lidah sendiri,hukum diri jerat terkunci.

Jujurkah mereka ini kepada Allah dan umat Islam?

No comments:

Post a Comment