Labels

Friday 27 July 2012

DALAM SANGKAR INI AKU TERPENJARA ...


Aku terpenjara ......
Dalam sangkar kehidupan
Antara nyata dan khayal
Mimpi hidup menjerut jiwa
Duka hati memerit rasa

Penuh persimpangan berliku
Keliru dengan rasa hati tak menentu
Bagai mimpi nyata terjaga
Namun mimpi terlipat dalam taqdir ini

Sulaman hati berangkai jejari cebis hati
Kekadang mengundang derita perit memedih lubuk jiwa
Namun di atas landasan taqdir
Tetap ku lalui garis-garis kalam Azali

Bukan di sini kesudahan mimpi ini
Jaga ku tika maut menjengah
Mimpi dunia penuh muslihat
Sangka baik lebih menyelamat
Aqidah tauhid pegangan kukuh seampuh keramat

Persimpangan ini memaksa ku
Mungkin tersalah
Mungkin tergagah
Mungkin tergoyah
Mungkin diselimuti diri ini dengan cadar itu

Namun aku pasrah
Redha ku genggam erat
Tanda setia menerima
Yang baik nyata daripadaNYA

Daya diri ku tiada
Kosong bagai jirim tanpa berjisim
Menawar mimpi-mimpi indah
Disebalik jeriji penjara sangkar ini
Aku menanti .....

Dibawah kalimah saksi
Ulang kali ku ucapkan
Sedalam iman hakikat
Yang haq tetap membenarkan

Siapa aku ....
DIA jua tujuanku ...

Nukilan SuaraSenyap
28.7.2012

No comments:

Post a Comment