Labels

Monday 18 June 2012

AYAH .... AKU RINDU PADAMU


Ayah ...
Walau sudah bertahun kau meninggalkan aku
Tp hati terasa sebentar cuma
Bagai mimpi smlm yg tak pernah disangka


Ayah ...
Aku bagai ingin kau kembali
Mendengar segala duka nestapaku
Mengadu perit derita hidup yg sedang kulalui
Mengharap pandangan utk memandu
Kehidupan yg lebih ....

Ayah ...
Ingin ku tunjukkan kepadamu..
Cucu-cucu mu yg sudah kian dewasa
Mencipta kejayaan dan bahagia
Memetik warna2 pelangi yg indah

Ayah ...
Rupa ku kian tampak sepertimu
Uban2 putih meliar tumbuhnya
Dan diri ku mulai kian lemah

Apakah .... ?
Aku jua akan menjegah..
Jejak2 yg telah kau tinggalkan
Perjuangan yg kau wariskan
Aqidah dan adat yg dipertahankan

Ayah ...
Dunia kini berbeza semasa kau masih ada
Cabarannya luar biasa menghimpit jiwa

Ayah ...
Jika kau ada lagi,
Pasti kau tertanya
Apakah anak2 bangsa sudah terlupa
Resam budaya dan pegangan agama
Akhlak pekerti dan halus bahasa

Ayah ....
Rindu sungguh hati kpdmu
Mana mungkin masa di undur
Kerna aku jua akan menjadi seperti ayah
Meninggalkan alam fana ini ....
Ayah tunggulah daku.

(Al Fatehah utk semua ayah2 umat Islam seluruh dunia yg telah meninggal dunia)

Nukilan Asofi
24.5.2012

No comments:

Post a Comment